mandag 8. august 2011

Lørdag 6 og søndag 7 august Glomma.

Var to turer i Glomma i helgen. Lørdag var en fin dag med hele 10 pikes i båten ikke noe spesielt og skryte av, men det var fisk og deilig å dra litt.

Søndag derimot valgte vi å prøve morgenfiske, avreise var fra meg halv 4 på morningen og båten var på vannet kl 4.
Turen startet bra med en del følgere og vi forsto det var pike i vannet, optimismen var stor!
Så begynte faenskapet. Startet med litt problemer på snella, bremsen ville ikke bremse. Norheimen tok da og demonterte hele snella og satte gang med en av avansert operasjon, fant ingen feil og skrudde den sammen igjen. Hadde da hatt snøret i vannet når jeg drev og opererte. Det skulle vise seg og være dumt.
Da hadde jeg klart og dratt på en så alvorlig knute på linen at det så mørkt ut,men klarte og løsne opp litt før neste katastrofe inntraff. Jerken hadde satt seg fast i bunn og et leven uten like startet.
Det sa jo rimelig fort snapp i linen og jerken som var en buster design kunne jeg se tapt. Det så mørkt ut, men klarte og få av hovedlinen å fortsatte og fiske med reserve linen.  Fru pike uteble, dessverre.
Vi visste før vi dro ut av vannføringen i Glomma var alt for høy (trur den var på 1350), men vi var optimistiske og håpet på det beste, tok litt feil der.
Det ble fisk! Bror Thomas disket opp 3 små pikes som en dag skal bli større,de ble satt pent ut igjen og svømte ivrig avgårde. Mens undertegnede fikk ikke fisk denne dagen, men slik er fiske. Er ikke hver dag den vil bite og med såpass uflaks, med snelle, line og vannføringen i mot meg så synes jeg det var greit.
Kommer tilbake sterkere og hissigere når vannføringen har gått ned (blir nok ikke lenge til håper jeg).
Ellers er planen å finne noen småvann og utforske de litt. Har hatt stor flaks med det før så skal prøve og se om jeg ikke klarer å få til noen turer iløpet av uken, det kommer mer info om det seinere.

Denne vakre Frua ble tatt tidligere i sommer i indre østfold 5,5kg




CATCH WITH CARE AND RELEASE THE FISH

Andreas...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar